Kesedihan itu satu kegembiraan

Assalamualaikum dan selamat petang.

Musim cuti sekolah macam ni mesti merupakan sesuatu yang menyeronokkan bagi kanak-kanak kan? tak perlu pergi sekolah tp jangan lupa ulangkaji. Ulangkaji tu perkara yang paling penting. Tak pe jika xpandai sekalipun asalkan boleh memahami apa yang diajar disekolah, aplikasi dalam kehidupan harian.. itulah yang terbaik. Jangan stress dalam belajar tau..

Hidup ini satu perjuangan.. nak hidup kita perlu berjuang. Dalam berjuang pasti akan ada pelbagai emosi. Marah, sedih, kecewa dan gembira. Jika kita sedih, jadikan kesedihan itu satu kegembiraan.. Macamana tu? Boleh.. Insya Allah.. SENYUM merupakan satu ubat yang mujarab sewaktu kita sedih.Melihat kegembiraan org lain merupakan satu kegembiraan buat kita. Andaikata airmata tidak mampu dibendung, berpalinglah ke arah lain. Jangan biarkan kesedihan itu merosakkan diri sendri. Selalu tersenyum.. ingat Tuhan pasti akan menggantikan kesedihan itu dan setiap titisan airmata yang jatuh tu dengan kegembiraan yang berganda.. Percayalah.. jadikan kesedihan itu satu kegembiraan.

Kesedihan itu satu kekuatan. Bergembiralah ketika hati diuji. Tersenyumlah ketika airmata jatuh tanpa disedari. Percayalah.. setiap kesedihan itu pasti ada kegembiraan berganda.

profile banner

Leave a comment